Uitnodiging ondernemersbijeenkomst Veiligheidsavond Ondermijning

By GJFdeJong,

Beste mensen

Hierbij stuur ik je de uitnodiging voor de veiligheidsavond Ondermijning op 9 oktober 2019. Bestemd voor de ondernemers.

Deze wordt gehouden in het M-gebouw (het AKN-gebouw, ’s-Gravelandseweg 80, 1217 EW Hilversum)
De burgemeester is eveneens aanwezig; hij opent o.a. de bijeenkomst.
Er worden diverse presentaties gehouden, o.a. van Jan Tromp, schrijver van ‘De achterkant van Nederland’.

Willen jullie deze digitaal verspreiden naar jullie netwerken?
En tevens op je website zetten?

Wij moeten weten hoeveel mensen er zullen komen daarom graag vermelden dat men zich moet aanmelden via email bij:

Gaby.deRuiter@hetccv.nl

Wij zien met veel belangstelling uit naar deze bijeenkomst en hopen op een hoge opkomst.

Met vriendelijke groet,
John de Jong

Bekijk de agenda in deze pdf

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Uitnodiging ondernemersbijeenkomst Veiligheidsavond Ondermijning


De 3 finalisten die de strijd aangaan voor de titel Ondernemer van Wijdemeren zijn bekend

By GJFdeJong,

Vorig jaar was het thema van de eerste verkiezing: de startende ondernemer. De winnaar was: Mats Smit van Smit’s Delicious. Dit jaar is het thema: het familiebedrijf.

Bekijk de speciale website of volg de verkiezing op Facebook

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor De 3 finalisten die de strijd aangaan voor de titel Ondernemer van Wijdemeren zijn bekend


Jury presenteert Top 11 lijst verkiezing Ondernemer van Wijdemeren

By GJFdeJong,

De verkiezing Ondernemer van Wijdemeren heeft belangrijk nieuws. Afgelopen week heeft de jury zich gebogen over de alle inzendingen van de genomineerden bedrijven voor deze felbegeerde titel.

Hieronder de jury aan het woord:

Selectie van bedrijven
Als jury hebben wij alle inzendingen met elkaar besproken. We zijn onder de indruk van de historie van familiebedrijven uit onze Gemeente, de passie van deze ondernemingen, maar ook de grote betrokkenheid op verschillende terreinen met de lokale gemeenschap.

Een selectie maken uit al deze bevlogen beschrijvingen van visie op het ondernemerschap was niet eenvoudig.
Als Jury hadden we het voornemen om 10 bedrijven te selecteren en die de komende week te gaan bezoeken, uiteindelijk komen we tot een keuze van 11.

Bedrijven die doorgaan voor 2e ronde verkiezing

  • Bonnema Watersport Loosdrecht
  • Intratuin Kortenhoef
  • Van Ettekoven Rietdekkers Loosdrecht
  • Jumbo van de Bunt Loosdrecht
  • Jachthaven Het Anker Loosdrecht
  • Uitvaartverzorging Van Vuure ‘s-Graveland
  • Dunnebier print & marketing Nederhorst den Berg
  • Boerderij Het Veldhoen Kortenhoef
  • Manege en dressuurstal Hallinckveld Loosdrecht
  • De Drie Dorpen Ankeveen
  • Jachthaven Kortenhoef

Vervolg
Bovenstaande bedrijven ontvangen binnenkort bezoek van de jury, daarna zal bekend worden welke 3 bedrijven in een finaleronde strijden om de titel: Ondernemer van Wijdemeren 2019.
Deze bedrijven kunnen zich nu al profileren op social media met het tot nu toe behaalde resultaat.

Dank
Graag wil de jury van de gelegenheid gebruik maken om iedereen hartelijk te bedanken voor de enthousiaste deelname aan deze verkiezing, de geselecteerde bedrijven wensen wij veel succes in de volgende ronde!

De Jury Ondernemer van Wijdemeren 2019
Renee de Kuyper vz
Jan Klink
Roderick Alberti
Peter Landwaart

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Jury presenteert Top 11 lijst verkiezing Ondernemer van Wijdemeren


Ondernemend Wijdemeren zoekt voorzitter

By GJFdeJong,

Per eind van dit jaar ontstaat er een vacature voor de rol van voorzitter
Graag komen wij nu al in contact met kandidaten voor deze functie, die voldoen aan het onderstaande profiel

  • Is in woord en daad het boegbeeld van de vereniging
  • Kennis van het bedrijfsleven/affiniteit met Wijdemeren
  • Bij voorkeur ondernemer of oud-ondernemer
  • Is een verbindende persoonlijkheid
  • Het vermogen om de vergadering op een goede wijze te leiden en te komen tot besluitvorming
  • Lid van Ondernemend Wijdemeren

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met W. Lorje (voorzitter) 06-54972661 of P. Landwaart (secretaris) 06-23870752
Geïnteresseerd? Stuur een mail naar info@ondernemendwijdemeren.nl

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Ondernemend Wijdemeren zoekt voorzitter


Clean up de lake – zaterdag 28 september 13-17 uur

By GJFdeJong,

Graag wil ik jullie op de hoogte brengen van een event dat wij gaan organiseren op zaterdag 28 september 2019.
Met dit event zullen wij zwerfafval gaan opruimen in het gebied.
Dit doen wij in samenwerking met verschillende partijen zoals Natuurmonumenten, diverse scholen uit het gebied, gemeente en hopelijk ook de Ondernemersverenging Wijdemeren.

Met jullie steun kan het een zeer interessant event worden dat jaarlijks terug komt. Het wordt een event waarin jongeren, bewoners en gebruikers van het gebied betrokken worden.

Projectgegevens
Samenvatting doelstellingen project:
Het opruimen van zwerfafval op en rondom de plassen.
Recreatie is een van de belangrijkste economische dragers in het gebied en helaas zorgt die recreatie ook voor jaarlijks zwerfafval.
Omdat wij als bedrijf hier onze verantwoordelijkheid voor willen nemen en daarbij een stukje bewustwording willen creëren bij bewoners en gebruikers van het gebied, zijn wij CLEAN UP THE LAKE begonnen als initiatief.
Hiermee gaan wij met vrijwilligers aan de gang om de Wijde Blik geheel te ontdoen van afval.

Belang van het project voor de samenleving:
Een schoon en leefbaar recreatiegebied. Daarbij gaan wij samenwerken met diverse scholen uit het gebied en deze scholieren iets me geven over natuur en afval.

Overige sponsoren/subsidiegevers:
Wij hebben diverse partners die mee willen doen aan dit event.
O.a. Natuurmonumenten en gemeente Wijdemeren doen mee aan dit initiatief.
Verder zijn wij nog in gesprek met diverse scholen, Renewi en de Rabobank.

Jachthaven Kortenhoef stelt alle boten beschikbaar.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Milou Feenstra
Jachthaven Kortenhoef B.V.
Moleneind 2A
1241 NE Kortenhoef

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Clean up de lake – zaterdag 28 september 13-17 uur


Interview met John Singstra van TDC bedrijfswagens

By GJFdeJong,

Sinds wanneer ben je lid?
Circa 2008

Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Wij hebben een garagebedrijf voor bedrijfswagens, van een Volkswagen Caddy tot zo groot als je het maar zou willen verzinnen. Wij verkopen nieuwe en gebruikte bedrijfswagens, onderhouden en repareren deze en beschikken over een wasstraat van 32 meter lang, 7 meter hoog en breed voor bedrijfswagen. Tevens voorzien we in het onderhoud en wassen van campers.

Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
De ideale klant in mijn ogen is een klant waar je een relatie kan opbouwen waarin een wederzijds vertrouwen en gunnen ontstaat, gelukkig hebben we er hier veel van. In eendaags vliegen en koopjes jagers ben ik niet zo geïnteresseerd

Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Neen ik ben alleen lid van Ondernemend Wijdemeren.

Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
Ik ben lid geworden omdat ik destijds hiervoor benaderd ben ik ben echter altijd wel van mening dat als je iets wilt bereiken je dit over het algemeen samen moet doen, dus in dat opzicht is een ondernemersvereniging zeker niet slecht. Ik heb niet direct verwachtingen van het lidmaatschap.

Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Een partner voor de bedrijfswagen en/of camper bezitter. Een bedrijf dat haar klanten ont zorgt in de breedste zin van het woord. En nog lekker dichtbij ook.

Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Ambiëren doe ik dat niet, zeg echter nooit nooit.

Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Jazeker, moet echter eerst maar eens zelf zien te komen.

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met John Singstra van TDC bedrijfswagens


Interview met Johan de Jong van Reymerink

By GJFdeJong,

Sinds wanneer ben je lid?
Weet ik niet precies; zelf heb ik Reymerink in 2012 over genomen; het bedrijf was toen al lid.

Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Reymerink is een bedrijf met een aantal bedrijfsactiviteiten: Enerzijds levering van chemie voor wasserijen en zwembaden, anderzijds is Reymerink een formuleerder. We maken vloeistoffen voor reiniging, desinfectie en cosmetica, die via vakgroothandels aan professionele gebruikers geleverd worden zoals huis- en tandartsen, pedicures, schoonheidsspecialistes, nagelstudio’s en tattoeerders. Daarnaast wordt er ook voor diverse klanten onder private label afgevuld.

Nadat ik eerst 20 jaar in loondienst heb gewerkt, heb ik de stap gemaakt naar het zelfstandig ondernemerschap. De vrijheid om te handelen, en om een bedrijf samen met een team betrokken medewerkers te ontwikkelen naar eigen inzichten was voor mij de grootste drijfveer om ondernemer te worden.

Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Een klant die tevreden is over de geleverde producten en diensten, die geld kan verdienen aan de geleverde producten en diensten van Reymerink (en omgekeerd), en zakendoen met de ideale klant moet ook prettig zijn!

Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Nee.

Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
Door samenwerking en vereniging worden de belangen van de ondernemers beter gediend richting overheid en stakeholders; daarnaast altijd goed om van elkaar te kunnen leren.

Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Nog in te vullen met ledenvoorledenactie.
Kennis en expertise mbt het vervoer en de opslag van verpakte gevaarlijke stoffen.

Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Momenteel niet. Ik heb reeds een aantal andere maatschappelijke functies buiten het ondernemerschap om.

Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Zeker, afhankelijk van het onderwerp.

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Johan de Jong van Reymerink


Interview met Pieter Nagel van Aannemingsbedrijf P Nagel

By GJFdeJong,

Sinds wanneer ben je lid?
1997

Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Aannemingsbedrijf grond- water- en wegenbouw. Gekozen om een uitdagingen te hebben en afwisselend werk

Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Ideale klant is kan iedereen zijn, ze moeten ook wel flexibel zijn, dit moet van twee kanten en op tijd betalen. Van maandag t/m zaterdag

Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Nee

Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
Ben lid geworden voor de onderlinge contacten en dat we sterker staan bij de Gemeente door overleg

Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Nog in te vullen met ledenvoorledenactie.

Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Nee

Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Als de mogelijkheid zich voordoet kan het voorkomen.

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Pieter Nagel van Aannemingsbedrijf P Nagel


Interview met Renate Vermeijs & Gerard Versteeg van Monument in

By GJFdeJong,

Sinds wanneer ben je lid?
Sinds april 2019.

Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Wij zijn Gerard Versteeg en Renate Vermeijs en samen in 2011 gestart met “Monument in”, toen nog vanuit Vreeland. Sinds januari 2018 is ons kantoor gevestigd, grenzend aan ons woonhuis, op de Nieuw-Loosdrechtsedijk 16 in Loosdrecht.

In onze Rijksmonumentale boerderij/smederij zijn wij gevestigd als restauratie adviesbureau. Met een praktische en persoonlijke aanpak richten we ons op eigenaren van (Rijks)monumentale en historische panden. We bieden persoonlijk op maat advies en begeleiding, te denken valt aan onder andere ontwerp en tekenwerk, vergunnings- en subsidie-aanvragen, opstellen werkomschrijving/bestek, aanbesteding en toezichthouding tijdens uitvoering. Oftewel, ontzorgen van A tot Z!

Wij zijn in 2011 samen begonnen, Gerard met een (restauratie)bouwkundige, Renate met een hotellerie/commerciële achtergrond. Deze combinatie, ook als echtpaar, versterkt onze kennis en aanpak richting deze specialistische markt. We zochten naar aanvulling binnen de wereld van restauratie, bouw en monumenten, waarbij we als tussenschakel fungeren tussen opdrachtgevers en overige partijen (zoals aannemers, gemeentes, Rijksdienst). Het vertalen van de wens en smaak van opdrachtgevers, ook in ontwerp- en tekenwerk, is tevens een belangrijk onderdeel, daarbij ook altijd rekening houdend met financiën en budget.

Inmiddels met ons team van 6 personen staan we sterk dankzij ons enthousiasme en een praktische aanpak en benadering.

Om ook aan de vraag voor niet-monumentale panden te kunnen voldoen, hebben we in 2017 onze divisie “Ontwerp in” opgestart.

Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Iedere (potentiële) eigenaar van een monumentaal of historisch pand, of in beschermd stads- of dorpsgezicht. Dit kunnen allerlei vraagstellingen zijn, waarbij wij onze assistentie op maat kunnen aanpassen.

Vrijblijvend contact opnemen mag altijd, dan bespreken we graag de vraagstelling, situatie en eventuele mogelijkheden. Wij streven er vervolgens altijd naar om vooraf onze offerte uit te brengen, zodat ook onze kosten transparant en inzichtelijk zijn. Iedere assistentie is op maat en uiteraard naar wens aan te passen.

Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Nee, tot onze verhuizing naar Loosdrecht waren we wel lid van Bedrijfsvereniging Vreeland.

Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
Interessant en leerzaam om als ondernemers binnen de regio elkaar te (leren) kennen en daarmee elkaar te versterken. Uitbreiden van het netwerk, daarmee ook lokale verbinding zoeken. Ook verwachten we met een gezamenlijk platform meer draagkracht te hebben en daarmee ook invloeden binnen regionale en ambtelijke organisaties.

Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Overige leden zijn altijd welkom voor een vrijblijvend en kosteloos gesprek, om de specifieke vraagstelling, situatie en eventuele mogelijkheden te bespreken. Dit kan bij ons op kantoor of ter plaatse bij het betreffende (monumentale) pand.

Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Nee, in deze fase nog niet, wellicht in de (latere) toekomst.

Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
We houden ogen en oren open en zullen mede-ondernemers zeker wijzen op Ondernemend Wijdemeren, zodra ze nog geen lid zijn.

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Renate Vermeijs & Gerard Versteeg van Monument in


Interview met Frank Boekschoten van Werkplein Gooi en Vechtstreek

By GJFdeJong,

Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Ik werk bij het WerkgeversServicepunt (WSP) regio Gooi en Vechtstreek (www.wspgv.nl). Dit is een samenwerkingsverband tussen de zeven regiogemeenten en UWV. Het centrale aanspreekpunt voor werkgevers uit de regio voor ondersteuning bij de werving en selectie van nieuwe medewerkers. Tevens geven wij advies over personeelsvraagstukken en over subsidiemogelijkheden.

Samen met regionale werkgevers werkt het WSP G&V met veel passie aan een succesvolle, inclusieve arbeidsmarkt en realiseren we meer arbeidskansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Dit doen wij door kennis te delen met elkaar en directe contacten te leggen.

Door de samenwerking tussen UWV en regionale gemeenten beschikken we over een groot aantal werkzoekenden, elk met hun eigen talenten.

Het WSP G&V bemiddelt o.a. uitkeringsgerechtigden met een WW-, Wajong- of Bijstandsuitkering naar werk. Verder helpen wij u als werkgever bij het vinden van een passende kandidaat. Waar nodig nemen wij werkgevers zoveel mogelijk werk uit handen bij het in dienst nemen van een werknemer met een afstand tot de arbeidsmarkt.
We kijken daarbij samen met u naar wat er in uw specifieke situatie en die van de betreffende werknemer mogelijk is.

Wij informeren u bijvoorbeeld over ‘inclusief werkgeverschap’ en geven tips en advies voor op de werkvloer. Bijvoorbeeld ten aanzien van begeleiding van een geschikte kandidaat met een afstand tot de arbeidsmarkt en een bedrijfsanalyse. Tijdens een bedrijfsanalyse zoeken wij in de bestaande werkprocessen naar eenvoudige werkzaamheden. Deze combineren we tot een nieuw takenpakket, waar we vervolgens een geschikte kandidaat bij zoeken uit de doelgroep. Dit advies is kosteloos.

Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Wij zijn blij met elke werkgever uit de regio G&V die in contact wil komen met onze organisatie en dienstverlening. Helemaal als de desbetreffende ondernemer open staat voor werkzoekenden met een uitkering; zoals een Wajong-, WAO-, WIA-, WW-uitkering of iemand in het kader van de Participatiewet (die vervangt het voorgaande stelsel van Wet werk en bijstand, Wet sociale werkvoorziening en Wajong).
Iedere ondernemer kan mij bereiken op 06-25437321 en-, via mijn e-mail: frank.boekschoten@uwv.nl óf werkgeversservicepunt-gooi-en-vechtstreek@uwv.nl.

Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Ja, van IVW (Industrie Vereniging Weesp), samen met mijn collega Ernst Tukker.

Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend ondernemen?
Nee.

Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Jazeker. Ik wil altijd een ondernemer attenderen op ‘Ondernemend Wijdemeren’ en de netwerkbijeenkomsten.

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Frank Boekschoten van Werkplein Gooi en Vechtstreek