Gordon begin van nieuw avontuur

Splint Media focust op boeken

(Artikel uit De Telegraaf. Door Gabi Ouwerkerk)

KORTENHOEF – Samen met haar man runt Bianca Krijnen-Splint de jonge uitgeverij Splint Media. Ze startte het bedrijf alleen. „Het was best even moeilijk om mijn kindje te delen, maar ik krijg er veel vrijheid voor terug.”

Krijnen begon in 2006 als zelfstandig sales en marketingspecialist. Ze kreeg de mogelijkheid als franchisenemer een tijdschrift uit te geven, dat gratis in de regio werd verspreid. „Na vier jaar stopte de samenwerking met de hoofdorganisatie, waarna ik besloot een magazine in eigen beheer uit te geven.”

Sinds twee jaar ligt de focus op het uitgeven van boeken. „Ik raakte tijdens een netwerkevent in Gordons theesalon Blushing met hem in gesprek. Het klikte en we besloten een kookboek uit te geven met daarin de suikervrije recepten die ook op de kaart staan.”

Met het boek van Gordon in de pijplijn groeide Splint Media uit haar jasje. „Naast het vaste team van freelancers, moest ik iemand in dienst nemen. Ik sprak erover met mijn man en we besloten dat hij zijn baan zou opzeggen.”

De echtelieden hebben hun eigen takenpakket. „Dennis verzorgt de administratie, het online gebeuren en de aanwezigheid op beurzen. Ik richt mij op de boekentak.” Krijnen bedenkt de thema’s en personen die ze wil benaderen. De ingeving voor het tweede boek, de Poepdokter, kwam spontaan. „Ik had last van mijn darmen en zocht online naar informatie. Ik kwam terecht op de website van Nienke Tode-Gottenbos en zij schreef zo boeiend over het onderwerp dat ik besloot haar te benaderen.”

Het aantal uitgegeven boeken ligt inmiddels op vijf en de ambitie is om daar elk jaar vier titels aan toe te voegen. „Wat is er mooier dan samen de zaak uit te bouwen en te laten groeien?”